סוטרה 1.3

סוטרה 1.3 "אז שרוי המתבונן בטבעו האמיתי"

סוטרה 1.3, זו אינה פשוטה לפרשנות או הבנה.

מיהו המתבונן? מה זאת אומרת שרוי? ומהו הטבע האמיתי?

המילה אז קשורה לסוטרה הקודמת. אחרי שנשקיט את התודעה, אז יקרה הדבר הבא.

המילה שרוי נבחרה כאן לטעמי, כי היא מייצגת שהייה ללא מאמץ. זו המדיטציה לה אנו שואפים. נוכחות ללא מאמץ.

אך, לפרש את "טבעו האמיתי" או יש המציגים "בצורתו הטבעית" או "בצורתו שלו" זה בהחלט מורכב.

משאירה אתכם רגע עם זה, מעיין תרגיל בו אין תשובה נכונה ולא נכונה;

נסו להתבונן מהו בעיניכם טבעו האמיתי שלכם. או צורתכם האמיתית. חלקכם כבר נכחו בדיון על סוטרה זו 1.3, ועל מושגים אלו. יתכן שיעלה אצלכם רעיון חדש או הבנה חדשה.

מה הוא טבענו האמיתי?!

טבענו האמיתי הוא מעבר לכל אלו ואינו תלוי בכל אלו. הוא אינו משתנה, הוא ללא התחלה וללא סוף. 

הוא חלק בתוך הפלטפורמה שנקראת התודעה. חלק אחד ממנה. ואילו חלקה האחר אלו התנודות.

יש בתודעה חלק של רואה ונראה. צופה ונצפה.

טבענו האמיתי הוא היכולת לצפות, היכולת לראות. מזכירה כי בתורות המזרח הרואה הוא היודע, החכם.

החלק של הרואה, הצופה, המתבונן נקרא בסנסקריט- פורושה.

פורושה הוא העצמי המוחלט או החלק הטהור, לעיתים הוא מכונה גם אטמן, כאשר מדברים עליו בהקשר לאדם.
לפורושה אין ביטוי והוא חסר צורה, הוא קיים מעבר לזמן ולמרחב. פורושה אינו לוקח חלק בבריאה עצמה. הוא מייצג מצב תודעתי נצחי שאינו מושפע מגורמים חיצוניים.

אנחנו מנסים לתת כמה שיותר מקום וביטוי לאותו ניצוץ, גרעין, שאינו נולד, ואינו מת ואינו מושפע מכל המתרחש סביבנו ובתוכנו.

על ידי תרגול ההאתה היוגה על חלקיו השונים: אסאנות, פראניאמה ותרגולי מדיטציה אנו מנסים להשקיט את התנודות.

כלומר לייצר את המתואר בסוטרה 1.2. וזאת על מנת להיות בתודעה שקטה.

על מנת לגלות את טבענו האמיתי. זה שמעבר לתנודות האינסופיות, הזכרונות וכל מה שמתרחש בתודעה שלנו

אום