חיזוק רצפת האגן

הגורמים המחלישים את רצפת האגן

יש באמת הרבה גורמים המחלישים את רצפת האגן.

אמנה כאן את העיקריים ביותר שאני מכירה. כמובן שיכולים להיות נוספים אך הם אינם בין הגורמים הנפוצים;

מהם הגורמי

 

  • הריון– כמובן, הריון.

כל מי שהייתה פעם, פעמיים או יותר יודעת לומר בוודאות כי הריון מחליש את רצפת האגן. וזאת בגלל שהריון מעלה את הלחץ התוך בטני. הלחץ הוך בטני כשמו כן הוא- הלחץ שיש באיזור הבטן. הלחץ שיושב על האגן ובפרט על קרקעית האגן שלנו.

לכן הריון מייצר לחץ תוך בטני גדול מה שמגדיל את הלחץ על רצפת האגן. כאשר מדובר בהריון שני או שלישי, בהריון מרובה עוברים או עם עובר במשקל גבוה כל משתנה כזה מעלה את הלחץ עוד יותר על רצפת האגן.

  • לידה

בלידה רצפת האגן  נמתחת על מנת שהעובר יוכל לעבור בתעלת הלידה. הימתחות זו מה מחלישה  עוד יותר את רצפת האגן.

בלידה מהירה קצב ההימתחות היה גדול מהרגיל מה שמחליש את רצפת האגן עוד יותר, בלידה מכשירנית שוב רצפת האגן נחלשת יותר בגלל ההתערבות ובלידה שבה שלב צירי הלחץ אורכים במיוחד יש עומס רב על  רצפת האגן שמוביל להחלשה שלה.

  • עודף משקל

גם כאן יש עומס על רצפת האגן.

  • עצירות-

כי נוטים לנסות ולהוציא וגורמים ללחץ על רצפת האגן.

  • 'לכו לעשות פיפי לפני שאנחנו יוצאים'

מכירים את זה?! כנראה שכן. אז כשאנחנו מנסים להטיל שתן כשאין לנו באמת, כלומר אנחנו 'לוחצים' אנחנו גורמים לרצפת האגן לרדת. ועל ידי כך אנחנו מעמיקים את החלשות רצפת האגן.

  • שיעול-

כי כשאנחנו משתעלים הלחץ התוך בטני גדל, כלומר יש לחץ שיוצר עומס על רצפת האגן.

  • עישון-

נראה כאילו עישון זה גורם לכל דבר. אבל אז הבנתי כי זה גורם לשיעול- שגורם לעומס על רצפת האגן.

  • נשימה לא תקינה-

בנשימה תקינה רצפת האגן עולה ויורדת עם השאיפה והנשיפה. כשהנשימה שלנו לא תקינה התנועה הטבעית ברצפת האגן אינה תקינה.

  • איסוף בטן –

מי מכירה את זה שכדי שלא יראו שיש לה קצת בטן היא אוספת את הבטן פנימה?!

אה, לא אני ברור!!! אבל כשעושים את זה צריך לקחת בחשבון שאיסוף בטן יחד עם רצפת אגן חלשה גורם לעומס על רצפת האגן.

  • אימון דינאמי-

באימון דינמי קשה לשמור על רצפת האגן אסופה וקשה לשמור על נשימה סדירה. השילוב של שני אלו יחד מייצר לחץ ועומס על רצפת האגן.

  •  גנטיקה-

כמו כל דבר גם לגניטיקה יש משקל בכמה מהר רצפת האגן תחלש.

  • ואחרון אבל הכי הכי חשוב הוא משתנה הגיל. 

כלומר, עם השנים, גם אם לא היינו בהריון או ילדנו (כפי שקורה לגברים רבים  ?), גם אם אין לי עודף משקל ואני לא מעשנת, גם אם אני לא נוטה לאימונים דינמיים או נושמת תקין עדיין רצפת האגן תחלש. כפי שקורה לכל האיברים בגוף; עם השנים כוח המשיכה מושך את רצפת האגן כלפי מטה. אם לא עבדנו וחיזקנו אותה היא תתחיל לצנוח.

הדרך היחידה להתמודד עם הגורמים המחלישים את רצפת האגן היא פשוט – לחזק את רצפת האגן.

באופן נכון ויעיל. לא לדחוף, אלא להרים.

חיזוק יעיל ונכון יביא תוצאות.

מצרפת כאן סרטון תרגול לחיזוק רצפת האגן

להרצאה המלאה על חזיוק רצפת האגן-